pátek 22. dubna 2016

Pocity z nomádství I.

Být tak sales nomádkou...

To by bylo bájový! V té chvíli, když jsem rozhodla, že si to pojedu vyzkoušet, jsem vůbec nevěděla, co se reálně všechno pod tímto názvem skrývá (kromě toho, že to znělo cool :-) 

Říkala jsem si - tak co - budu normálně prodávat, akorát z ciziny, to bude uplně v cajku, to zvládnu levou zadní. Myslela jsem si, že přiletím, ubytuju se a druhej den půjdu normálně makat, jakoby nic.

                                                 "1.týden - mám na párku" :-)


REALITA BYLA ALE NAPROSTO JINÁ. Řeknu to otevřeně.

1. Týden - Byla jsem v takovým oparu těch všech nových věcí, vjemů, prostě nádhera, totální euforie,  chtěla jsem vstoupit do kláštera... takže se přiznám, že i když SALES miluju a jsem s ním v manželství, ten týden jsem ho úplně vypustila. Holt nedá se nic dělat,  prostě si dovolila mít VOLNO!!! :)

2. Týden -  Pomalu jsem sestupovala na zem a začala chodit do coworkingu, a každým dnem jsem se pomalu dostávala zpět do procesu. Bylo to divný, ten časovej posun (i když úžasný) a už jenom spojit s mým týmem BA a začít kooperovat stálo nečekané úsilí. Natož začít s novou akvizicí!!! Takže to spíš bylo takový projektový a kreativní...

3. Týden - Odhodlání, první krůčky sales nomádky.
Tvrdej náraz, bolelo to :D Jakože fakt si k tomu sednout, nachystat si kontakty, začít bádat, jak ty lidi vlastně dostanu na skype.... A musím říct, že jsem hodně mile překvapina, že firmy v ČR se tváří na schuzku na Skypu pozitivně! Ze 4 hovorů=4 skype na konkrétní časy! To má bejt sen?? Byla jsem nadšená! JENŽE!!! K uskutečnění hovoru vede ještě plno nástrah - propojit se společně na Skypu, opravdu tam být ve stejný čas, mít správnou rychlost připojení, kvalitu mikrofonu.. takže se z těch 4 reálně uskutečnily jenom 2 :-) Ale to se vyladí! A z nich byl jeden deal...Já myslím, že dobrá bilance!

Moje mini poznatky o obchodování na skypu:

- Obchodovat online je královská disciplína (pro opravdu zkušené, sebejisté obchodníky)

- Je potřeba mít připravený trochu jiný proces "schůzky" ( sama ještě přemýšlím nad formou ideálního icebreaku, "sedí" před Vámi pořád úplně cizí člověk a byla jsem překvapená z toho počátečního napětí - hlavně je potřeba myslet na klienty, protože je to pro mnohé z nich třeba poprvé a je vidět, že jsou z toho trochu rozhození. A když jste do toho nejistí i Vy a ani jedna strana se necítí dobře, máte 100 chutí nafingovat spadnutí připojení, hlavně ať už to skončí. Ale tohle právě musíte vydržet!

- Snažte se být obrazově výrazní - nemáte k dispozici svou reálnou vůni, musíte zaútočit na obrazovou část! Výrazná rtěnka, barevné oblečení nebo kontrast s pozadím, american smile, dát pozor na trhavé pohyby hlavou (u mě docela problém s mou řečí těla - v té kameře to vypadá, jak kdybych měla nějakou cukavku :-)¨

- A další věci pro Vás připravuji zároveň s tím, jak je prožívám! 

4. Týden - BRUTÁLNÍ AKVIZICE????? Já věřím, že ano :)

Ps. Mám štestí, že je tady i David Kolář, který je zkušeným sales nomádem a zrovna něco natočil podcast o své cestě - inspirujte se! 

A pár fotek z "natáčení" :-)
                                                       "Skype s naší Client Happiness Renčou"

                                                        "Standardně nějaká ta mana:-)"


"Snídaně u Tiffanyho" :)

"ChiangMai je ráj kafařů - zároveň se omlouvám všem těm, komu nahrávám o půl 4 ráno vzkazy, protože nemůžu kvůli otravě kofeinem usnout :D"

"Borec to zalomil, hard worker" :D

"Kancelář v korunách stromů"

Mějte se moc krásně!

A napište mi na to něco :-)

Vaše Zoderka

7 komentářů:

  1. Držím palce Jitrunelo (y)..už mi to chybělo, něco od tebe číst..je to snad lepší jak FB příspěvky od Jágra :-) Už se Ti to sice krátí, ale ty se tam zas někdy vrátíš...pak musíme dát společný cafe brake..a mimo jiné mám také skype :-) Tvůj bývalý Petrklíč :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Petronelko :-) Jinak určitě dáme, budu se těšit!

      Vymazat
  2. Krasne shrnute! A tim prvnim tydnem, respektive prvnimi dvema bych se netrapila - zmena prostredi, zvyklosti, lidi okolo me, to proste vezme nejaky cas, to, co je super, ze se clovek podiva na zpusob prace, svuj zivot i dalsi veci z jine perspektivy, kdyz je jinde nez v domaci kotline, to je to super! A to zafungovalo! Mimochodem to s tim skypem je zajimave! Prijde mi neuveritelne, ze opravdu kyvli 4 ze 4 na skype rozhovor, to, ze se uskutecnily 2 z toho jeden business klapl, to je proste super! SKvela inspirace, i me to nakoplo! Diky a tesim se na dalsi clanek!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc Janelino, jsem ráda, že Vás nakoplo! :)

      Vymazat
  3. otevřeně napsané, klobouk dolů. Jen si říkám, zda to vzrůšo "pokus" o business nomádství povede ke stabilnímu růstu Tvého podnikání...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaromíre, díky zajímavý za koment. Víte, podle tabulek je to opravdu vybočení z cesty a pro podnikání a co nejrychlejší růst firmy to taky smysl nedává. Jenže zase paradoxně tu vyvíjíme něco inovativního, a musíme ty věci zažívat na vlastní kůži a já musím růst jako člověk a tato cesta mi k tomu rozhodně velmi pomohla. A pokud by po jednom měsíci beze mě (po 2 letech) skončit nebo se zastavit, tak by to bylo asi stálo celý zaprd :-) Mějte se krásně!

      Vymazat
  4. Jsi nejlepsi nomadka co jsem na cestach poznal. To jak si vedla firmu aniz by se cokoliv stalo ba naopak jsem mel pocit z daleko efektivnejsi prace. Ale hlavne si byla uvnitr zase nadhernym clovekem ne pouhym strojem na pozadavky ostatnich. Doufam ze se zase brzy sejdeme v Huay Kaew Residence 2.patro 5209 a A natocime nejaky videopodcast. Ale az po brunchi v Cool Breakfast :) David Kolář

    OdpovědětVymazat